• żądna wiedzy
  • pomocna
  • aktywistka
  • blogerka
  • dokumentalistka
  • doświadczona
23

Umowa o prace

m0niika |
2012-01-31 18:22
|
vote-up

Dobre pytanie

Słabe pytanie

Szczegóły
vote-down

Mam pytanie, moze glupie, ale nie bardzo tego rozumiem. Mam umowe na czas okreslony, na rok do 26 stycznia 2013 roku. Gdzies przeczytalam, ze jesli ma sie umowe na czas okreslony to pracodawca nie moze cie zwolnic do dnia porodu. Czyli jak urodze w sierpniu to moga mnie zwolnic jesli umowa konczy mi sie dopiero w styczniu? Nie rozumiem tego w ogole.. Moga mnie zwolnic przed ukonczeniem sie mojej umowy jesli jestem w ciazy? Jak to jest? Bo planuje isc na chorobowe do czasu porodu, a pozniej na macierzynskie..

TAGI
Brak tagów, bądź pierwsza!

Odpowiedzi

(2012-01-31 18:25:29) cytuj
od 3miesiaca ciąży jesteś chroniona-wtedy już nie mogą Cie zwolnić..
na chorobowe jak pójdziesz to nie wiem jak to jest,jeśli nie wiedzą jak jesteś w ciaży:/
(2012-01-31 18:29:37) cytuj
  • żądna wiedzy
  • pomocna
  • aktywistka
  • blogerka
  • dokumentalistka
  • doświadczona
23

m0niika

Jutro mam wizyte u ginekologa i w czwartek w pracy planuje im dac zawswiadczenie, ze jestem w ciazy i zwolnienie chorobowe.
(2012-01-31 18:33:41) cytuj
z tego co wiem,i się domyślam to raczej nie powinni/nie mogą Cie zwolnić,ale lepiej sie zapytać kogoś kto wie lepiej,żeby potem nie żałować.
(2012-01-31 18:42:18) cytuj
  • żądna wiedzy
  • pomocna
  • aktywistka
  • blogerka
  • dokumentalistka
  • doświadczona

ironia

nie mogą Cię zwolnić , nawet wtedy jak nie wiedzą że jesteś w ciąży. Jeśli dadzą Ci wypowiedzenie a jesteś w ciąży wtedy ono traci moc. Jesli chodzi o L4 to musisz takie dostać od lekarza, a nie wiem czy chęte je teraz wypisują.Jeśli masz pracę zagrażającą ciaży to pracodawca musi zmienić twoje stanowisko pracy. Natomiast po porodzie idziesz normalnie na urlop macierzyński , jeśli kończy ci sie on przed rozwiązaniem umowy , twój pracodawca ma obowiązek przyjąć Cię spowrotem do pracy na to samo stanowisko z tym samym wynagrodzeniem...
pozdrawiam :)
(2012-01-31 19:19:29) cytuj
  • żądna wiedzy
  • pomocna
  • aktywistka
  • blogerka
  • dokumentalistka
  • doświadczona

syja14125

niczym sie nie przejmuj nie moga cie zwolic nie maja takiego prawa ... ja juz siedze na L4 od 19 tyg. bo mam ciaze wysokiego ryzyka.... idz zanies zwolnienie i niczym sie nie przejmuj umowe przedluza automatycznie:)
(2012-01-31 19:48:52) cytuj
  • żądna wiedzy
  • pomocna
  • aktywistka
  • blogerka
  • dokumentalistka
  • doświadczona
23

m0niika

Ja umowe mam juz przedluzona :) przedluzylam 26 stycznia i mam ja do 26 stycznia 2013 czyli na rok. Tylko sie przestraszylam bo po tym co gdzies przeczytalam zrozumialam, ze jesli jest sie w ciazy to umowa jest wazna TYLKO do dnia porodu. Dzieki wam, tak wlasnie myslalam ale chcialam sie upwenic :) W tym tygodniu dam zaswiadczenie o mojeje ciazy i zwolnienie lekarskie z pracy, o ile moja ginekolog mi je da. Ale mysle, ze tak bo warunki w pracy sie sprzyjaja dzidzi.
(2012-01-31 20:35:13) cytuj
  • żądna wiedzy
  • pomocna
  • aktywistka
  • blogerka
  • dokumentalistka
  • doświadczona

izzi

Nie, nie mogą Cię zwolnić, po porodzie idziesz na macierzyński a później do końca trwania umowy możesz być na wychowawczym (nie dłużej, bo warunkiem otrzymania urlopu wychowawczego jest bycie zatrudnionym, czyli dziewczyny które mają umowę tylko do dnia porodu nie mogą iść na wychowawczy).
(2012-02-01 08:24:32) cytuj
  • żądna wiedzy
  • pomocna
  • aktywistka
  • blogerka
  • dokumentalistka
  • doświadczona

krysiula

to znaczy, że pracodawca jeśli będzie miał ochotę to może Cię zwolnić w dniu porodu, a równie dobrze może poczekać, aż Ci wygaśnie umowa. Nie martw się, na zwolnienie nie musisz iść, bo pracodawca od 3 miesiąca nie może Cię zwolnić. Tylko zamiast cokolwiek mu powiesz, daj mu pierw zaświadczenie od ginekologa. Ja poinformowałam swojego szefa w 10tc, a umowa mi wygasa właśnie dzisiaj, i w związku z tym przedłuża mi umowę do dnia porodu.
(2012-02-01 10:39:39) cytuj
  • żądna wiedzy
  • pomocna
  • aktywistka
  • blogerka
  • dokumentalistka
  • doświadczona

ironia

to znaczy, że pracodawca jeśli będzie miał ochotę to może Cię zwolnić w dniu porodu, a równie dobrze może poczekać, aż Ci wygaśnie umowa. Nie martw się, na zwolnienie nie musisz iść, bo pracodawca od 3 miesiąca nie może Cię zwolnić. Tylko zamiast cokolwiek mu powiesz, daj mu pierw zaświadczenie od ginekologa. Ja poinformowałam swojego szefa w 10tc, a umowa mi wygasa właśnie dzisiaj, i w związku z tym przedłuża mi umowę do dnia porodu.
Co Ty jej opowiadasz?????
Nie może jej zwolnić nawet w dniu porodu!!!!nawet jak bedzie miał ochotę to również nie może tego zrobić , chyba że zakład bedzie w likwidacji lub upadłości .Ma umowe na rok czasu i rok bedzie pracować po tym okresie pracodawca może przedłużyć umowę albo i nie ,przeczytaj ze zrozumieniem kodeks pracy!
(2012-02-07 09:10:54) cytuj
  • żądna wiedzy
  • pomocna
  • aktywistka
  • blogerka
  • dokumentalistka
  • doświadczona

weroni22

Nic z tego nie rozumiem..;/
Wytlumaczycie mi w takim razie co sie nalezy dziewczynie ktora ma umowe podpisana do dnia porodu? Ja jestem w takiej sytuacji.. Mialam umowe do konca roku 2011..Zaszlam w ciaze...Dalam zwolnienie L4i dostalam przedluzona umowe do dnia rozwiazania...Co w takim razie mi sie nalezy?Dostane wychowawcze albo macierzynskie??Jaka jest roznica pomiedzy zasilkiem a urlopem wycowawczym?

Podobne pytania