Nie sądziłam że uczenie w przedszkolu może być ciekawym a zarazem bardzo trudnym zadaniem, ale z poradnikiem, który otrzymałam i przeanalizowałam okazało się przygodą i prawdziwą odskocznią od dotychczasowych zajęć związanych z nauczaniem. Poradnik, jest jednym z nielicznych, który łączy teorię z praktyką w sposób przystępny i bardzo przydatny. Zaczerpnęłam z niego mnóstwo interesujących i różnorodnych pomysłów na wprowadzanie nowego słownictwa oraz inspiracje do przeprowadzania licznych zabaw i gier, które utrwalają słownictwo i dają mnóstwo uciechy, nie tylko podopiecznym, ale i nauczycielowi. Bardzo przydatne są scenariusze zajęć rozpisane krok po kroku, co nawet doświadczonemu nauczycielowi daje nowe pomysły do działania. Lekcje są opracowane w sposób jasny i przejrzysty z uwzględnieniem podziału na wstęp, część zasadniczą lekcji, oraz na zakończenie, co ułatwia maluchom rozpoznawanie kolejnych etapów i porządkuje ich świat. W książce są nie tylko liczne wskazówki i porady jak pracować z grupą maluchów ale jak utrzymać i wprowadzać dyscyplinę oraz jak motywować przedszkolaki do nauki. Dzięki holistycznemu podejściu do dzieci, ujętym w poradniku. dbamy nie tylko o rozwiajnie jego kompetencji językowych, ale i o całościowy rozwój dziecka. A najważniejszy jest fakt, że zaczerpnięte pomysły z poradnika na prowadzenie zajęć dają frajdę i mnóstwo zabawy dzieciakom, a ten widok jest niezastąpiony i bardzo motywujący do dalszej pracy.
I nawet jakbym bardzo chciała znaleźć jakieś niedociągnięcie, to naprawdę się nie da. Będę korzystała i wracała do poradnika jak najczęściej i to głównie na nim będę opierała swoją pracę. Miałam już dość poradników przeczytanych i rzuconych w kąt, wreszcie trafiłam na perełkę.