2012-05-24 21:41
|
j.w nie mam zielonego pojecia jak sie to oblicza,po waszych rozmowach o tym przypuszczam ze jest to jakas norma w jakiej dziecko sie powinno miescic
Odpowiedzi
Opis metody[edytuj]
Dane nanoszone są na dwie osie:
oś pozioma - wiek dziecka
oś pionowa - oceniany parametr
Przez siatkę biegnie kilka krzywych - najwyżej biegnie linia 97. centyla - oznacza ona, że u 97% dzieci oceniany parametr ma niższą wartość. Następne linie oznaczają 90., 75., 50. (mediana), 25., 10. i 3. centyl.
Po naniesieniu danych na osie, z punktów na odpowiadających wartościom danych parametrów prowadzi się proste prostopadłe do danej osi, zaznacza miejsce ich przecięcia i określa jego położenie względem jednej z przechodzących przez siatkę krzywych.
Za normę uważa się obszar między 3. a 97. centylem, przy czym ważne jest, aby krzywa rozwoju dziecka utrzymywała się mniej więcej w tym samym centylu, a także proporcje wartości centyli dla różnych parametrów.
Siatka centylowa - jedna z metod obiektywnej oceny rozwoju fizycznego dzieci. Najczęściej oceniane są przebieg wzrostu, przyboru masy ciała i przyrostu obwodu głowy.
Opis metody[edytuj]
Dane nanoszone są na dwie osie:
oś pozioma - wiek dziecka
oś pionowa - oceniany parametr
Przez siatkę biegnie kilka krzywych - najwyżej biegnie linia 97. centyla - oznacza ona, że u 97% dzieci oceniany parametr ma niższą wartość. Następne linie oznaczają 90., 75., 50. (mediana), 25., 10. i 3. centyl.
Po naniesieniu danych na osie, z punktów na odpowiadających wartościom danych parametrów prowadzi się proste prostopadłe do danej osi, zaznacza miejsce ich przecięcia i określa jego położenie względem jednej z przechodzących przez siatkę krzywych.
Za normę uważa się obszar między 3. a 97. centylem, przy czym ważne jest, aby krzywa rozwoju dziecka utrzymywała się mniej więcej w tym samym centylu, a także proporcje wartości centyli dla różnych parametrów.
aleś się rozpisała! :))))))Opis metody[edytuj]
Dane nanoszone są na dwie osie:
oś pozioma - wiek dziecka
oś pionowa - oceniany parametr
Przez siatkę biegnie kilka krzywych - najwyżej biegnie linia 97. centyla - oznacza ona, że u 97% dzieci oceniany parametr ma niższą wartość. Następne linie oznaczają 90., 75., 50. (mediana), 25., 10. i 3. centyl.
Po naniesieniu danych na osie, z punktów na odpowiadających wartościom danych parametrów prowadzi się proste prostopadłe do danej osi, zaznacza miejsce ich przecięcia i określa jego położenie względem jednej z przechodzących przez siatkę krzywych.
Za normę uważa się obszar między 3. a 97. centylem, przy czym ważne jest, aby krzywa rozwoju dziecka utrzymywała się mniej więcej w tym samym centylu, a także proporcje wartości centyli dla różnych parametrów.
http://siatkicentylowe.edziecko.pl/
Siatka centylowa - jedna z metod obiektywnej oceny rozwoju fizycznego dzieci. Najczęściej oceniane są przebieg wzrostu, przyboru masy ciała i przyrostu obwodu głowy.
Opis metody[edytuj]
Dane nanoszone są na dwie osie:
oś pozioma - wiek dziecka
oś pionowa - oceniany parametr
Przez siatkę biegnie kilka krzywych - najwyżej biegnie linia 97. centyla - oznacza ona, że u 97% dzieci oceniany parametr ma niższą wartość. Następne linie oznaczają 90., 75., 50. (mediana), 25., 10. i 3. centyl.
Po naniesieniu danych na osie, z punktów na odpowiadających wartościom danych parametrów prowadzi się proste prostopadłe do danej osi, zaznacza miejsce ich przecięcia i określa jego położenie względem jednej z przechodzących przez siatkę krzywych.
Za normę uważa się obszar między 3. a 97. centylem, przy czym ważne jest, aby krzywa rozwoju dziecka utrzymywała się mniej więcej w tym samym centylu, a także proporcje wartości centyli dla różnych parametrów.
aleś się rozpisała! :))))))Opis metody[edytuj]
Dane nanoszone są na dwie osie:
oś pozioma - wiek dziecka
oś pionowa - oceniany parametr
Przez siatkę biegnie kilka krzywych - najwyżej biegnie linia 97. centyla - oznacza ona, że u 97% dzieci oceniany parametr ma niższą wartość. Następne linie oznaczają 90., 75., 50. (mediana), 25., 10. i 3. centyl.
Po naniesieniu danych na osie, z punktów na odpowiadających wartościom danych parametrów prowadzi się proste prostopadłe do danej osi, zaznacza miejsce ich przecięcia i określa jego położenie względem jednej z przechodzących przez siatkę krzywych.
Za normę uważa się obszar między 3. a 97. centylem, przy czym ważne jest, aby krzywa rozwoju dziecka utrzymywała się mniej więcej w tym samym centylu, a także proporcje wartości centyli dla różnych parametrów.
http://siatkicentylowe.edziecko.pl/