Z analizy pilotażu programu "Cyfrowa szkoła" wynika, że nie wpłynął on na umiejętności i osiągnięcia uczniów - donosi "Rzeczpospolita".
Pilotaż "Cyfrowej szkoły" miał dać rządowi wskazówki, jak przygotować cyfryzację wszystkich szkół. W programie wzięło udział około 70 tys. uczniów pracujących w systemie 1:1, czyli jeden komputer na jednego ucznia.
Analitycy Instytutu Badań Edukacyjnych porównali wyniki sprawdzianu szóstoklasistów, którzy uczestniczyli w programie, z osiągnięciami pozostałych. Na egzaminie z roku 2013 wystąpiła jedna różnica między obiema grupami. Wśród objętych pilotażem mniej było uczniów, którzy wykazali się najgorszą umiejętności rozumowania. Różnica jednak była minimalna, na granicy znaczenia statystycznego.
W 2014 r. w żadnym badanym zakresie wyniki obu grup uczniów już się od siebie nie różniły. "Nie należy się spodziewać, by wdrażane w przyszłości w Polsce programy 1:1 stanowiące kontynuację 'Cyfrowej szkoły+ w znaczący sposób oddziaływały na wyniki egzaminów zewnętrznych" - napisali eksperci IBE we wnioskach analizy.
..............
A miała pomóc? Moim zdaniem nie miała sensu. A co WY o tym sądzicie drogie Mamy, zwełaszcza te kilkulatków, ktorzy chodzą do szkoły?
2015-03-27 12:04
|
TAGI
Brak tagów, bądź pierwsza!