2012-03-08 22:24
|
Moja corka 4 mies ( wiek skorygowany 2.5) miala taki okres ze w ogole nie mozna bylo jej uspic , za to teraz nadrabia i na przyklad jak ja wczoraj polozylam o 21.30 spac tak przespala do 7.30 rano , zjadla i o 8 znowu usnela do 12 , usnela o 1 i spi do teraz czyli 4 ... Czy Ona za dlugo nie spi ?? Budzic ja czy pozwolic jej spac
TAGI
Brak tagów, bądź pierwsza!
Odpowiedzi
synek mojej koleżanki młodszy od Marcina o 4 dni też non stop spał. na początku jej zazdrosciłam, że ma tak bezproblemowe dziecko, ale potem mnie to zaczeło niepokoić. nasze dzieci miały niecałe 3 miesiące, a jej synek jakby stał w miejscu w rozwoju. zasugerowałam jej, żeby przeszła się z nim do lekarza, tam gdzie my chodziliśmy na rehabilitację. okazało się, ze mały ma strasznie słabe napięcie mięśniowe, lekarz skierował go na usg główki przezciemieniowe i okazało się, ze mały ma wylewy wewnątrzkomorowe w mózgu (prawdopodobnie na skutek cieżkiego porodu). intensywna rehabilitacja i dziś jest zdrowym żywym chłopcem, niczym nie różniącym się w rozwoju od Marcina.
może Twoja córa po prostu tak ma - może wcześniaki tak mają, nie wiem, ale dla spokoju zapytałabym lekarza. ja bym na wszelki wypadek zrobiła usg. szybko i bezproblemowo się robi, póki nie zarosnęło ciemiączko. w ogóle wg mnie każde dziecko rutynowo powinno mieć takie badanie.
a badał ktoś Zoey pod względem napięcia mięśniowego? odruchów?
trudno stwierdzić, co mała powinna już umieć, bo nie wiem, czy liczyć jej 2 czy 4 miesiac.
Orientacyjny schemat rozwoju psychoruchowego dziecka.
Dziecko w 1 miesiącu życia:
ma zgięte kończyny (przewaga napięcia mięśni zginaczy nad prostownikami), wykonuje nimi spontaniczne ruchy, skręca głowę na boki, w pozycji na brzuszku chwilami chwiejnie unosi głowę;
zwraca oczy i głowę w kierunku światła, udaje się mu skupiać wzrok na twarzy osoby badającej lub pielęgnującej;
wydaje krótkie dźwięki gardłowe, reaguje na dźwięki;
przytulony uspakaja się, reaguje na emocje otoczenia;
Dziecko w 2 miesiącu życia:
utrzymuje głowę przy podciąganiu do pozycji siedzącej, w pozycji na brzuszku unosi głowę na dłużej;
zaczyna śledzić wzrokiem osobę poruszającą się, wodzi oczami okrężnie i na boki, skupia wzrok na twarzach osób na nieco dłużej;
słucha melodyjek/pozytywek, grzechotki dzwonka;
uśmiecha się, reaguje mimiką na kontakt z osobą pielęgnującą czy badającą;
Dziecko w 3 miesiącu życia:
pewnie unosi głowę w pozycji na brzuszku, potrafi w tej pozycji oprzeć się na przedramionach, w pozycjach siedzącej i pionowej pewnie utrzymuje głowę, mocno kopie;
potrafi dłużej skupiać wzrok zarówno na osobach jak i przedmiotach;
poszukuje wzrokiem źródła dźwięków;
odpowiada uśmiechem na uśmiech pielęgnującego i badającego, bawi się rękami;
Dziecko w 4 miesiącu życia:
w pozycji na brzuszku, podpierając się na ramionach pewni podnosi klatkę piersiową, nóżki w tej pozycji są wyprostowane lub w pół wyprostowane;
próbuje chwytać klocek;
głośno śmieje się;
grucha w odpowiedzi do osób zabawiających;
no to dobrze, ze się wchłonęło wszystko. co ciekawe u synka mojej koleżanki się niewiele wchłonęło, ale wylew nie pozostawił jakiś trwałych skutków na jego zdrowiu, dzięki rehabilitacji.
a badał ktoś Zoey pod względem napięcia mięśniowego? odruchów?
trudno stwierdzić, co mała powinna już umieć, bo nie wiem, czy liczyć jej 2 czy 4 miesiac.
Orientacyjny schemat rozwoju psychoruchowego dziecka.
Dziecko w 1 miesiącu życia:
ma zgięte kończyny (przewaga napięcia mięśni zginaczy nad prostownikami), wykonuje nimi spontaniczne ruchy, skręca głowę na boki, w pozycji na brzuszku chwilami chwiejnie unosi głowę;
zwraca oczy i głowę w kierunku światła, udaje się mu skupiać wzrok na twarzy osoby badającej lub pielęgnującej;
wydaje krótkie dźwięki gardłowe, reaguje na dźwięki;
przytulony uspakaja się, reaguje na emocje otoczenia;
Dziecko w 2 miesiącu życia:
utrzymuje głowę przy podciąganiu do pozycji siedzącej, w pozycji na brzuszku unosi głowę na dłużej;
zaczyna śledzić wzrokiem osobę poruszającą się, wodzi oczami okrężnie i na boki, skupia wzrok na twarzach osób na nieco dłużej;
słucha melodyjek/pozytywek, grzechotki dzwonka;
uśmiecha się, reaguje mimiką na kontakt z osobą pielęgnującą czy badającą;
Dziecko w 3 miesiącu życia:
pewnie unosi głowę w pozycji na brzuszku, potrafi w tej pozycji oprzeć się na przedramionach, w pozycjach siedzącej i pionowej pewnie utrzymuje głowę, mocno kopie;
potrafi dłużej skupiać wzrok zarówno na osobach jak i przedmiotach;
poszukuje wzrokiem źródła dźwięków;
odpowiada uśmiechem na uśmiech pielęgnującego i badającego, bawi się rękami;
Dziecko w 4 miesiącu życia:
w pozycji na brzuszku, podpierając się na ramionach pewni podnosi klatkę piersiową, nóżki w tej pozycji są wyprostowane lub w pół wyprostowane;
próbuje chwytać klocek;
głośno śmieje się;
grucha w odpowiedzi do osób zabawiających;
Teraz w przyszlym tyg mamy wizyte u lekarza , moze nam cos powiedza ... mala dopiero teraz zaczela podnosic sie do gory a glowa nadal jej sie chwieje czasami poza tym rozwija sie prawidlowo :) Dzieki za wyczerpujaca odpowiedz :* a co do liczenia miesiecy z tego co mi lekarz powiedzial to co najmniej do 1 szego roku mam jej liczyc wiek skorygowany czyli 1.5 mies do tylu ...
a badał ktoś Zoey pod względem napięcia mięśniowego? odruchów?
trudno stwierdzić, co mała powinna już umieć, bo nie wiem, czy liczyć jej 2 czy 4 miesiac.
Orientacyjny schemat rozwoju psychoruchowego dziecka.
Dziecko w 1 miesiącu życia:
ma zgięte kończyny (przewaga napięcia mięśni zginaczy nad prostownikami), wykonuje nimi spontaniczne ruchy, skręca głowę na boki, w pozycji na brzuszku chwilami chwiejnie unosi głowę;
zwraca oczy i głowę w kierunku światła, udaje się mu skupiać wzrok na twarzy osoby badającej lub pielęgnującej;
wydaje krótkie dźwięki gardłowe, reaguje na dźwięki;
przytulony uspakaja się, reaguje na emocje otoczenia;
Dziecko w 2 miesiącu życia:
utrzymuje głowę przy podciąganiu do pozycji siedzącej, w pozycji na brzuszku unosi głowę na dłużej;
zaczyna śledzić wzrokiem osobę poruszającą się, wodzi oczami okrężnie i na boki, skupia wzrok na twarzach osób na nieco dłużej;
słucha melodyjek/pozytywek, grzechotki dzwonka;
uśmiecha się, reaguje mimiką na kontakt z osobą pielęgnującą czy badającą;
Dziecko w 3 miesiącu życia:
pewnie unosi głowę w pozycji na brzuszku, potrafi w tej pozycji oprzeć się na przedramionach, w pozycjach siedzącej i pionowej pewnie utrzymuje głowę, mocno kopie;
potrafi dłużej skupiać wzrok zarówno na osobach jak i przedmiotach;
poszukuje wzrokiem źródła dźwięków;
odpowiada uśmiechem na uśmiech pielęgnującego i badającego, bawi się rękami;
Dziecko w 4 miesiącu życia:
w pozycji na brzuszku, podpierając się na ramionach pewni podnosi klatkę piersiową, nóżki w tej pozycji są wyprostowane lub w pół wyprostowane;
próbuje chwytać klocek;
głośno śmieje się;
grucha w odpowiedzi do osób zabawiających;