http://www.fakt.pl/Dannon-zaplaci-21-mln-dolarow-kary,artykuly,90647,1.html
Działająca na rynku amerykańskim firma Dannon (należąca do francuskiego koncernu Danone) ma wypłacić 21 mln dol. odszkodowania za wprowadzające w błąd konsumentów. Chodzi o reklamy jej produktów - jogurtu Activia i napoju DanActive. Odszkodowanie jest częścią ugody pozasądowej zawartej z władzami stanowymi i federalnymi.
Reklamy firmy Dannon głosiły, że bakterie zawarte w jogurtach Activia wspomagają regularne funkcjonowanie przewodu pokarmowego, a napój DanActive podnosi odporność organizmu.
Jednak Federalna Komisja Handlu (FTC) poinformowała, że nie ma wystarczających danych naukowych na poparcie takich informacji umieszczanych na opakowaniach produktów oraz w ich reklamach.
- Konsumenci chcą i mają prawdo do prawdziwej informacji w sprawach dotyczących zdrowia - powiedział szef FTC Jon Leibowitz w oficjalnym oświadczeniu. - Firmy takie jak Dannon nie powinny przesadzać, gdy chodzi o "naukowe dane" użyte w promocji produktu - dodał Leibowitz.
2012-03-31 09:50
|
TAGI
Brak tagów, bądź pierwsza!