2016-02-06 12:41 (edytowano 2016-02-06 12:52)
|
Za tydzień wracam do pracy. Czeka mnie zaproponowanie czegoś nowego na zajęcia pozalekcyjne dla dzieci ze świetlicy ( pracuję z dziećmi niepełnosprawnymi umysłowo w stopniu od lekkiego do znacznego)
Chodzi o porywające zajęcia które pozwolą na utrwalanie języka angielskiego ale połączone z innymi dziedzinami np. plastyką bo dzieci bardzo lubią prace ręczne.
TAGI
Brak tagów, bądź pierwsza!
Odpowiedzi
Kiedyś na praktykach robiłam krzyżówkę, ale żeby nie było za nudno to w balony wsadziłam kartki z pytaniami do krzyżówki. Z pękiem nadmuchanych balonów wparowałam na zajęcia. Dzieciaki igłą przebijały,balony, wyjmowały,kartki z pytaniami i odpowiedzi wpisywały w krzyżówkę. Podobało się wszystkim. To były zajęcia w gimnazjum
Paula dziękuję:-). Ten pomysł mogę zaadaptować na potrzeby moich uczniów. Przecież nazywać można zwierzęta narysowane albo mogą w środku być małe puzzle. Muszę tylko uważać, bo niektóre dzieci boją się baloników.
Kiedyś na praktykach robiłam krzyżówkę, ale żeby nie było za nudno to w balony wsadziłam kartki z pytaniami do krzyżówki. Z pękiem nadmuchanych balonów wparowałam na zajęcia. Dzieciaki igłą przebijały,balony, wyjmowały,kartki z pytaniami i odpowiedzi wpisywały w krzyżówkę. Podobało się wszystkim. To były zajęcia w gimnazjum
Poza tym chylę czoła, skoro udało Ci się zaimponować gimnazjalistom:-)))
Kiedyś na praktykach robiłam krzyżówkę, ale żeby nie było za nudno to w balony wsadziłam kartki z pytaniami do krzyżówki. Z pękiem nadmuchanych balonów wparowałam na zajęcia. Dzieciaki igłą przebijały,balony, wyjmowały,kartki z pytaniami i odpowiedzi wpisywały w krzyżówkę. Podobało się wszystkim. To były zajęcia w gimnazjum
Paula dziękuję:-). Ten pomysł mogę zaadaptować na potrzeby moich uczniów. Przecież nazywać można zwierzęta narysowane albo mogą w środku być małe puzzle. Muszę tylko uważać, bo niektóre dzieci boją się baloników. Kiedyś na praktykach robiłam krzyżówkę, ale żeby nie było za nudno to w balony wsadziłam kartki z pytaniami do krzyżówki. Z pękiem nadmuchanych balonów wparowałam na zajęcia. Dzieciaki igłą przebijały,balony, wyjmowały,kartki z pytaniami i odpowiedzi wpisywały w krzyżówkę. Podobało się wszystkim. To były zajęcia w gimnazjum
Poza tym chylę czoła, skoro udało Ci się zaimponować gimnazjalistom:-)))Kiedyś na praktykach robiłam krzyżówkę, ale żeby nie było za nudno to w balony wsadziłam kartki z pytaniami do krzyżówki. Z pękiem nadmuchanych balonów wparowałam na zajęcia. Dzieciaki igłą przebijały,balony, wyjmowały,kartki z pytaniami i odpowiedzi wpisywały w krzyżówkę. Podobało się wszystkim. To były zajęcia w gimnazjum
Poza tym chylę czoła, skoro udało Ci się zaimponować gimnazjalistom:-)))Kiedyś na praktykach robiłam krzyżówkę, ale żeby nie było za nudno to w balony wsadziłam kartki z pytaniami do krzyżówki. Z pękiem nadmuchanych balonów wparowałam na zajęcia. Dzieciaki igłą przebijały,balony, wyjmowały,kartki z pytaniami i odpowiedzi wpisywały w krzyżówkę. Podobało się wszystkim. To były zajęcia w gimnazjum
Poza tym chylę czoła, skoro udało Ci się zaimponować gimnazjalistom:-)))Używamy też kostki, zeby budować zdania - i przykładowo 1-2 to zdanie twierdzące, 3-4 to pytanie a 5-6 to zaprzeczenie. Tworzymy też mapy tematyczne z wycinanek z gazet, podpisujemy i wieszamy na ścianach.
Chodzę na kurs niemieckiego. Dobrze utrwala nam się materiał w czasie gier. Karteczki domino ( wydrukowane trzeba odpowiednio łączyć), lubimy grać w bingo na słówka lub cyfry ( za wygraną dostajemy słodkości) i karteczki memory. Nauczyciele drukują i zmieniają co jakiś czas tematykę. Co jakiś czas robimy coś z origami a instrukcja jest w języku obcym.
Używamy też kostki, zeby budować zdania - i przykładowo 1-2 to zdanie twierdzące, 3-4 to pytanie a 5-6 to zaprzeczenie. Tworzymy też mapy tematyczne z wycinanek z gazet, podpisujemy i wieszamy na ścianach.
Dzieci te w duzej mierze nie cztaja, to glownie naulka jezka mowionego. Memory byc moye udaloby sie jakos zadaptowac, ale musze na tym pomylec. Takie mamy bardzo czesto robie na lekcjach. To nasze slowniki obrazkowe.
Używamy też kostki, zeby budować zdania - i przykładowo 1-2 to zdanie twierdzące, 3-4 to pytanie a 5-6 to zaprzeczenie. Tworzymy też mapy tematyczne z wycinanek z gazet, podpisujemy i wieszamy na ścianach.