Zaburzenia integracji sensorycznej mamanaetacie |
2017-04-28 20:58
|
vote-up

Dobre pytanie

Słabe pytanie

Szczegóły
vote-down

Czy jest tu mama której dziecko ma stwierdzone zaburzenia integracji sensorycznej?

TAGI
Brak tagów, bądź pierwsza!

13

Odpowiedzi

(2017-04-28 21:11:49) cytuj
  • żądna wiedzy
  • pomocna
  • aktywistka
  • blogerka
  • dokumentalistka
  • doświadczona
czywciazy
Moja córka ma , jak większośc dzieci z autyzmem .
Ale pewnie szukasz dzieci z samymi zaburzeniami SI . Była tu chyba jedna mama o ile dobrze pamiętam , może się odezwie do Ciebie .
(2017-04-28 21:47:50) cytuj
  • żądna wiedzy
  • pomocna
  • aktywistka
  • blogerka
  • dokumentalistka
  • doświadczona
paulad11
Moj syn tez ma ale rowniez ma autyzm
(2017-04-28 21:48:11) cytuj
  • żądna wiedzy
  • pomocna
  • aktywistka
  • blogerka
  • dokumentalistka
  • doświadczona
mamanaetacie
Tak szukam z samymi zaburzeniami sensorycznymi.
(2017-04-28 22:45:33) cytuj
  • żądna wiedzy
  • pomocna
  • aktywistka
  • blogerka
  • dokumentalistka
  • doświadczona
smerfus008
Moje dziecko też z autyzmem a co chciałabyś się dowiedzieć?
(2017-04-29 01:51:18) cytuj
  • żądna wiedzy
  • pomocna
  • aktywistka
  • blogerka
  • dokumentalistka
  • doświadczona
mamanaetacie
Moje dziecko też z autyzmem a co chciałabyś się dowiedzieć?
Co niepokojące jest w zachowaniu zdrowego dziecka . Jak się to diagnozuje. Jak wygląda terapia.itp
(2017-04-29 11:10:18) cytuj
  • żądna wiedzy
  • pomocna
  • aktywistka
  • blogerka
  • dokumentalistka
  • doświadczona
marsyllianka25
Idź z dzieckiem na początek do pediatry, niech Cię skieruje do psychologa, on Cie pokieruje dalej jeśli zauważy jakieś nieprawidłowości. Zaburzenia integracji sens mogą się objawiać w wieloraki sposób..

Wybrane objawy dysfunkcji integracji sensorycznej:
jest niespokojne, płaczliwe, ma kłopoty z zaśnięciem
ma trudności z samodzielnym piciem, żuciem i przełykaniem pokarmów (preferuje dania papkowate),
źle toleruje wykonywanie przy nim czynności pielęgnacyjnych i higienicznych, takich jak: obcinanie włosów, paznokci, mycie twarzy, zębów, smarowanie kremem, czesanie, czyszczenie nosa, uszu itp.
wiele czynności samoobsługowych wykonuje z trudem, powoli, niezdarnie,
ma problemy z samodzielnym myciem się, ubieraniem, zwłaszcza zapinaniem guzików i sznurowaniem butów,
ma słabą równowagę: potyka się i upada częściej niż rówieśnicy, prawie zawsze ma jakiś siniak czy zadrapanie,
podczas dłuższego siedzenia ma trudności z utrzymaniem głowy w pozycji pionowej, podpiera ją ręką, kładzie się na stoliku itp.
jest nadruchliwe, nie może usiedzieć/ustać w jednym miejscu,
trudno się koncentruje, a łatwo rozprasza,
jest impulsywne, nadwrażliwe emocjonalnie, często się obraża,
bywa uparte, negatywistyczne,
w porównaniu do innych dzieci czy wymogów sytuacji porusza się zbyt szybko lub za wolno,
nabywanie nowych umiejętności ruchowych sprawia mu trudność, np. jazda na rowerze, rzucanie i łapanie piłki, pływanie,
wchodząc/schodząc po schodach częściej niż inne dzieci trzyma się poręczy, niepewnie stawia nogi,
nieumyślnie wchodzi lub wpada na meble, ściany, inne dzieci,
niewłaściwie czy wręcz dziwacznie trzyma różne przedmioty codziennego użytku, np. nożyczki, sztućce czy przybory do pisania,
unika dziecięcego baraszkowania z rodzicami lub rodzeństwem,
uwielbia ruch, poszukuje go, dąży do niego. Jest stale w ruchu – biega, podskakuje, często zmienia pozycję ciała
przejawia duży lęk przed upadkiem lub wysokością, okazuje niepokój, gdy musi oderwać nogi od podłoża, np. wejść na wysokie schody, na drabinkę, usiąść na wysokim stołku,
w nowym miejscu czuje się zagubione, potrzebuje sporo czasu by zdobyć orientację w otoczeniu,
często myli stronę prawą i lewą, w obrębie własnego ciała oraz w otaczającej przestrzeni, podczas gier zespołowych zdarza się, że biegnie w innym kierunku niż jego drużyna, w inną stronę niż piłka, którą ma złapać, jest zdezorientowane, ma słabe wyczucie odległości
nie ma dominacji jednej ręki,
ma trudności z czytaniem i pisaniem, częściej niż inne dzieci w jego wieku myli, odwraca znaki graficzne, ma trudności w przepisywaniu, przerysowywaniu z tablicy,
ma kłopoty z cięciem nożyczkami, rysowaniem po śladzie, kalkowaniem itp.
sprawia wrażenie słabego, szybko się męczy,
nie lubi karuzeli, huśtawki, lub przeciwnie – uwielbia to.

Oczywiście to tekst skopiowany, nie musi mieć 10 objawów, ale jeden to tez niekoniecznie SI..
mój syn np nie daje sobie dotknąć stóp :P
(2017-04-29 16:16:23) cytuj
  • żądna wiedzy
  • pomocna
  • aktywistka
  • blogerka
  • dokumentalistka
  • doświadczona
akjam
Mój Igor ma to stwierdzone, od maja zaczynamy terapie Si.
(2017-04-29 16:37:25) cytuj
  • żądna wiedzy
  • pomocna
  • aktywistka
  • blogerka
  • dokumentalistka
  • doświadczona
mamanaetacie
Mój Igor ma to stwierdzone, od maja zaczynamy terapie Si.
A w jakim wieku jest syn? I co niepokojącego zauważyłaś konkretnie?
(2017-04-29 16:40:16) cytuj
  • żądna wiedzy
  • pomocna
  • aktywistka
  • blogerka
  • dokumentalistka
  • doświadczona
mamanaetacie
Idź z dzieckiem na początek do pediatry, niech Cię skieruje do psychologa, on Cie pokieruje dalej jeśli zauważy jakieś nieprawidłowości. Zaburzenia integracji sens mogą się objawiać w wieloraki sposób..

Wybrane objawy dysfunkcji integracji sensorycznej:
jest niespokojne, płaczliwe, ma kłopoty z zaśnięciem
ma trudności z samodzielnym piciem, żuciem i przełykaniem pokarmów (preferuje dania papkowate),
źle toleruje wykonywanie przy nim czynności pielęgnacyjnych i higienicznych, takich jak: obcinanie włosów, paznokci, mycie twarzy, zębów, smarowanie kremem, czesanie, czyszczenie nosa, uszu itp.
wiele czynności samoobsługowych wykonuje z trudem, powoli, niezdarnie,
ma problemy z samodzielnym myciem się, ubieraniem, zwłaszcza zapinaniem guzików i sznurowaniem butów,
ma słabą równowagę: potyka się i upada częściej niż rówieśnicy, prawie zawsze ma jakiś siniak czy zadrapanie,
podczas dłuższego siedzenia ma trudności z utrzymaniem głowy w pozycji pionowej, podpiera ją ręką, kładzie się na stoliku itp.
jest nadruchliwe, nie może usiedzieć/ustać w jednym miejscu,
trudno się koncentruje, a łatwo rozprasza,
jest impulsywne, nadwrażliwe emocjonalnie, często się obraża,
bywa uparte, negatywistyczne,
w porównaniu do innych dzieci czy wymogów sytuacji porusza się zbyt szybko lub za wolno,
nabywanie nowych umiejętności ruchowych sprawia mu trudność, np. jazda na rowerze, rzucanie i łapanie piłki, pływanie,
wchodząc/schodząc po schodach częściej niż inne dzieci trzyma się poręczy, niepewnie stawia nogi,
nieumyślnie wchodzi lub wpada na meble, ściany, inne dzieci,
niewłaściwie czy wręcz dziwacznie trzyma różne przedmioty codziennego użytku, np. nożyczki, sztućce czy przybory do pisania,
unika dziecięcego baraszkowania z rodzicami lub rodzeństwem,
uwielbia ruch, poszukuje go, dąży do niego. Jest stale w ruchu – biega, podskakuje, często zmienia pozycję ciała
przejawia duży lęk przed upadkiem lub wysokością, okazuje niepokój, gdy musi oderwać nogi od podłoża, np. wejść na wysokie schody, na drabinkę, usiąść na wysokim stołku,
w nowym miejscu czuje się zagubione, potrzebuje sporo czasu by zdobyć orientację w otoczeniu,
często myli stronę prawą i lewą, w obrębie własnego ciała oraz w otaczającej przestrzeni, podczas gier zespołowych zdarza się, że biegnie w innym kierunku niż jego drużyna, w inną stronę niż piłka, którą ma złapać, jest zdezorientowane, ma słabe wyczucie odległości
nie ma dominacji jednej ręki,
ma trudności z czytaniem i pisaniem, częściej niż inne dzieci w jego wieku myli, odwraca znaki graficzne, ma trudności w przepisywaniu, przerysowywaniu z tablicy,
ma kłopoty z cięciem nożyczkami, rysowaniem po śladzie, kalkowaniem itp.
sprawia wrażenie słabego, szybko się męczy,
nie lubi karuzeli, huśtawki, lub przeciwnie – uwielbia to.

Oczywiście to tekst skopiowany, nie musi mieć 10 objawów, ale jeden to tez niekoniecznie SI..
mój syn np nie daje sobie dotknąć stóp :P
Tak tak to znam już na pamięć z Internetu chodziło mi o to jak wygląda terapia? Czy dziecko z tego wyrośnie?
(2017-04-29 22:21:19) cytuj
  • żądna wiedzy
  • pomocna
  • aktywistka
  • blogerka
  • dokumentalistka
  • doświadczona
akjam
E przedszkolu pani zauwazyla" dziwne zachowanie" np: Niechęć do zajęć plastycznych, rozkojazenie, brak zainteresowania jakimikolwiek zajęciami, przeszkadzanie na zajęciach, zatykanie uszów podczas glosnej muzyki, kręcenie w kolko .Przeszedl szereg badan psychologicznych pedagogicznych i SI, poprzedzone rozmowami z nami rodzicami, ja dostałam opinie z przedszkola typowo do poradni pedagogiczno- psychologicznej wiec szukaj w swoim mieście i napewbo warto dziecko zbadać lub przynajmniej z kimś porozmawiać. Bo w razie potrzeby można dużo zrobić aby dziecko wyszlo z problemu bo " zaburzenia" to nie choroba nie uleczalna wiec Glowa do góry i działaj.Mój syn ma 5 lat , badania trwaly gdzies 4 mies(sam syn miał jskies 4 spotkania) i bardzo.mu się podobało tsm

Podobne pytania