2011-11-15 09:04
|
Chodzi o gwarancję. Popsuł mi się laptop po raz drugi. Za pierwszym razem wymienili nagrywarkę. Tydzień temu wrócił do mnie po raz drugi - wymienili nagrywarkę i dysk. Gwarancja skończyła mi się 14 listopada. Serwis powiedział mi, że w tej sytuacji mam jeszcze 3 miesiące gwarancji na wymienione części.
Jaka obowiązuje gwarancja po wymianie części?
Czy wymieniona część powinna być nowa czy może być używana?
W internecie jest mnóstwo sprzecznych informacji. Raz piszą, że gwarancja przedłuża się tylko na części o 24 miesiące, raz że na cały sprzęt o 24 miesiące, raz, że zależy od producenta.
Zgłupiałam normalnie.
TAGI
Brak tagów, bądź pierwsza!
Odpowiedzi
Gwarancja na cały sprzęt przedłuża się tylko o czas jaki laptop był w naprawie. Gdybyś w ramach gwarancji dostała nowego laptopa, wówczas gwarancja biegłaby od nowa, czyli miałabyś 2 lata.
Ja zawsze dzwonię do rzecznika praw konsumentów gdy mam wątpliwości. A w sytuacji gdy ktoś odrzuca moją gwarancję, rzecznik pomaga napisać mi pismo (pisze za mnie) i wysyła do sklepu. Jutro idę skonsultować się w dwóch sprawach, bo nie bardzo wiem co robić...
Btw. Jak zepsuje Ci się nagrywarka to mają obowiązek dać Ci nowego laptopa. Przy trzeciej reklamacji (gdy psuje się to samo) należy się wymiana całego sprzętu a nie tylko części (bo ewidentnie jest wadliwy).
Tylko czy też w sytuacji gdy nie ma już na całego laptopa gwarancji?
Btw. Jak zepsuje Ci się nagrywarka to mają obowiązek dać Ci nowego laptopa. Przy trzeciej reklamacji (gdy psuje się to samo) należy się wymiana całego sprzętu a nie tylko części (bo ewidentnie jest wadliwy).
Tylko czy też w sytuacji gdy nie ma już na całego laptopa gwarancji?Pisałam o nowym laptopie ale to też już nie jest aktualne... LG tak ma nadal, ale nie wszystkie firmy. Kiedyś tak było, teraz już nie.