2014-12-29 15:07
|
Jak rozpoznac u dziecka zachowania autystyczne?
Jak u Was to wygladalo/wyglada ?
( Przepraszam za brak polskich znakow, ale mam angielska klawiature, i ni cholery nie moge uzywac polskich znakow.)
TAGI
Brak tagów, bądź pierwsza!
Odpowiedzi
http://40tygodni.pl/czywciazy
A więc ile twoje dziecko ma lat ? Co Cie niepokoi ?
Sa pewne wyraźne róznice miedzy zachowaniami autystycznymi , samym autyzmem , zespołem aspergera . Często sam autyzm wiąże się z upośledzeniem dziecka od lekkiego po ciężkie .
U mojej córki stwiedzono autyzm , praktycznie nie mówi , ma prawie 5 lat , czasami powie mama .
Powinno Cie zaniepokoić brak nabywania nowych umiejętności , "zapominanie" starych , uwstecznianie się . Brak mowy , albo wyraźne zmniejszenie zasobu słownictwa .
Nadwrażliwośc , na dzwięki , zapachy , albo niedowrażliwośc i dziecko wręcz uwielbia hałasy , silne bodźce dotykowe np bije się po głowie , albo wręcz przeciwnie nie lubi dotyku .
Jeśli czegoś potrzebujesz to pisz na priv .
CO POWINNO ZANIEPOKOIĆ RODZICA?
Dziecko unika kontaktu wzrokowego, nie reaguje na własne imię, nie chce być przytulane przez rodziców. Dzieci z autyzmem nie potrafią wyrażać emocji, na niepowodzenia reagują krzykiem, płaczem bądź agresją. Często zauważa się też nadmierne porządkowanie przedmiotów, zachowania rutynowe i niechęć do zmian.
Powtarzanie dźwięków, które nie służą komunikowaniu się.
Brak gaworzenia przed ukończeniem 12 m-ca życia. Brak wypowiadania słów przed ukończeniem 18 m-ca życia.
Ograniczone zdolności do zabawy z udawaniem (czy dziecko bawi się w zabawy: "a ku-ku", w "chowanego", czy kiedykolwiek udaje, np. że rozmawia przez telefon lub opiekuje się lalkami lub udaje coś innego?).
Nieprawidłowy kontakt wzrokowy.
Zaburzenia w interakcjach społecznych - trudności z dostosowaniem się do aktywności partnera, współpraca (czy dziecko interesuje się innymi ludźmi?, czy reaguje na swoje imię?, czy uśmiecha się na widok twarzy rodzica, czy odwzajemnia uśmiech?).
Trudności w naśladowaniu (czy naśladuje domowników, inne dzieci?).
Problemy tworzenia wspólnego pola uwagi (czy wskazuje palcem coś, co je zainteresowało?, czy przynosi zabawki, aby nam je pokazać?).
Wykorzystywanie ciała innej osoby jako narzędzia.
Nieumiejętność wykorzystania gestów do komunikowania się (np. czy dziecko macha ręką na pożegnanie?, czy wskazuje palcem coś, o co prosi?).
Brak rozumienia prostych poleceń (czy dziecko przynosi poproszone np. buty?).
http://40tygodni.pl/czywciazy/blog/26738,Europejski-Tydzien-Autyzmu-1-7-grudnia.html
CO POWINNO ZANIEPOKOIĆ RODZICA?
Dziecko unika kontaktu wzrokowego, nie reaguje na własne imię, nie chce być przytulane przez rodziców. Dzieci z autyzmem nie potrafią wyrażać emocji, na niepowodzenia reagują krzykiem, płaczem bądź agresją. Często zauważa się też nadmierne porządkowanie przedmiotów, zachowania rutynowe i niechęć do zmian.
Powtarzanie dźwięków, które nie służą komunikowaniu się.
Brak gaworzenia przed ukończeniem 12 m-ca życia. Brak wypowiadania słów przed ukończeniem 18 m-ca życia.
Ograniczone zdolności do zabawy z udawaniem (czy dziecko bawi się w zabawy: "a ku-ku", w "chowanego", czy kiedykolwiek udaje, np. że rozmawia przez telefon lub opiekuje się lalkami lub udaje coś innego?).
Nieprawidłowy kontakt wzrokowy.
Zaburzenia w interakcjach społecznych - trudności z dostosowaniem się do aktywności partnera, współpraca (czy dziecko interesuje się innymi ludźmi?, czy reaguje na swoje imię?, czy uśmiecha się na widok twarzy rodzica, czy odwzajemnia uśmiech?).
Trudności w naśladowaniu (czy naśladuje domowników, inne dzieci?).
Problemy tworzenia wspólnego pola uwagi (czy wskazuje palcem coś, co je zainteresowało?, czy przynosi zabawki, aby nam je pokazać?).
Wykorzystywanie ciała innej osoby jako narzędzia.
Nieumiejętność wykorzystania gestów do komunikowania się (np. czy dziecko macha ręką na pożegnanie?, czy wskazuje palcem coś, o co prosi?).
Brak rozumienia prostych poleceń (czy dziecko przynosi poproszone np. buty?).
O wlasnie....A sluchaj..Na poczatku u Mlodefo stwierdzono znaczne problemy z kontaktem wzrokowym i przede wszystkim-nieumiejetnosc zabawy z rowiesnikami...Po kilkunastu tygodniach terapii z portage service stwierdzono,ze kontakt wzrokowy udaje sie zlapac ale zazwyczaj z odobami dobrze mu znanymi(byl zmuszany po prpstu do tego..Zabawkami pokazywanymi ptzy twarzy etc) i ponoc nauczyl sie-tak mowi przedszkole-wspolpracowac....Ale tylko i wylacznie z doroslymi,wybranymi osobami.I-przedszkole uwaza,ze nie bawi sie z dziecmi bo nie umie z nimi sie komunikowac i z doroslym czuje sie bezpieczniej a portage service uwaza,ze zachowuje sie wybiorczo i zapewne wybiera doroslych ponoewaz dzieci majace roznego typu problemy atystyczne i nie tylko wola po prpstu doroslych ktorzy nie sa tak nieprzewidywalninjak dzieci....Wiec juz nie wiem sama....Wgl czy naprawde przez caly rok nie da rady zdiagnozowac co mu w koncu dolega?Narazie wszedzie ma wpisane ze trwa diagnozowanie autyzmu oraz zaburzen integracji sensorycznej....I tyle:^ Dietetyka jeszcze Nam wcisneli....Zeby...nooo zeby dietetyk nauczyl go jesc normalnie.Nie tylko taknjak pisalam-"tydzien makaronowy","tydzien bialego jedzenia" etcCO POWINNO ZANIEPOKOIĆ RODZICA?
Dziecko unika kontaktu wzrokowego, nie reaguje na własne imię, nie chce być przytulane przez rodziców. Dzieci z autyzmem nie potrafią wyrażać emocji, na niepowodzenia reagują krzykiem, płaczem bądź agresją. Często zauważa się też nadmierne porządkowanie przedmiotów, zachowania rutynowe i niechęć do zmian.
Powtarzanie dźwięków, które nie służą komunikowaniu się.
Brak gaworzenia przed ukończeniem 12 m-ca życia. Brak wypowiadania słów przed ukończeniem 18 m-ca życia.
Ograniczone zdolności do zabawy z udawaniem (czy dziecko bawi się w zabawy: "a ku-ku", w "chowanego", czy kiedykolwiek udaje, np. że rozmawia przez telefon lub opiekuje się lalkami lub udaje coś innego?).
Nieprawidłowy kontakt wzrokowy.
Zaburzenia w interakcjach społecznych - trudności z dostosowaniem się do aktywności partnera, współpraca (czy dziecko interesuje się innymi ludźmi?, czy reaguje na swoje imię?, czy uśmiecha się na widok twarzy rodzica, czy odwzajemnia uśmiech?).
Trudności w naśladowaniu (czy naśladuje domowników, inne dzieci?).
Problemy tworzenia wspólnego pola uwagi (czy wskazuje palcem coś, co je zainteresowało?, czy przynosi zabawki, aby nam je pokazać?).
Wykorzystywanie ciała innej osoby jako narzędzia.
Nieumiejętność wykorzystania gestów do komunikowania się (np. czy dziecko macha ręką na pożegnanie?, czy wskazuje palcem coś, o co prosi?).
Brak rozumienia prostych poleceń (czy dziecko przynosi poproszone np. buty?).
Lepiej niech was zdiagnozują poprawnie żeby potem nie było że dziecko ma lekkie zachowania autystyczne ( z ktorymi mozna calkiem normalnie żyć i wyleczyć terapią ) ,a przylepią mu łatkę autystyka z orzeczeniem o niepełnosprawności .... Potem czytam o matkach ktore twierdzą że wyleczyły dzieci z autyzmu dietą .... po 2 wizytach u psychologa .... a to były tylko lekkie zaburzenia .
twoj synek mowi ? Pokazuje palcem wskazującym , ? Wykonuje polecenia ? potrafi korzystać z toalety ?
http://www.dzieci.bci.pl/strony/autism/SPD.htm