Byłby ktoś w stanie to napisac ? Pomozcie :( marcelkaaa07 |
2012-11-15 11:29
|
vote-up

Dobre pytanie

Słabe pytanie

Szczegóły
vote-down

Taki mam temat pracy na sobote: Charakterystyka organów stanowiących i wykonawczych w gminie, powiecie i województwie w oparciu o ustawę o samorządzie gminnym, powiatowym i wojewódzkim. Nie moge nic znalezc konkretnego na necie ;( Moze jest mama ktora by to napisala, oczywiscie za wynagrodzeniem.

TAGI
Brak tagów, bądź pierwsza!

10

Odpowiedzi

(2012-11-15 11:34:15) cytuj
  • żądna wiedzy
  • pomocna
  • aktywistka
  • blogerka
  • dokumentalistka
  • doświadczona
mruuwka
Studiujesz? Prawo, administrację czy coś jeszcze innego? ;>
(2012-11-15 11:54:32) cytuj
  • żądna wiedzy
  • pomocna
  • aktywistka
  • blogerka
  • dokumentalistka
  • doświadczona
emi2989
Ponad 60% decyzji podejmowanych na szczeblu europejskim mają bezpośredni wpływ na gminy, prowincje i regiony i 70% do 80% inwestycji publicznych w Europie, są dokonywane przez władze lokalne i regionalne. Oba te same liczby są dowodem na coraz większe znaczenie europejskiego rządu lokalnego i regionalnego w obu naszych światowej gospodarki i życia naszych obywateli.Obecny kryzys finansowy, kryzys gospodarczy i społeczny wpływ na większość rządów krajowych w Europie oznacza, że przyszłość Europy leży bardziej niż kiedykolwiek w rękach władz lokalnych i regionalnych. Rzeczywiście, te jednostki samorządu terytorialnego mają zdolność do wspierania projektów rozwoju bezpośrednio na naszych obszarach jak i na ziemi, i do ustanowienia pełnej współpracy z rządów krajowych i instytucji europejskich w celu stworzenia optymalnych warunków dla zrównoważonego wzrostu sprzyjającego włączeniu społecznemu.Niniejsza publikacja jest drugą edycją pierwszego badaniu opublikowanym w 2005 roku. Służy ona na celu przegląd i przewodnik dla tych licznych europejskich lokalnych i regionalgovernments, ich funkcjonowania, kompetencje i więcej.
Unia Europejska dewiza "Zjednoczona w różnorodności" nie może lepiej odzwierciedlać szereg gmin, powiatów, województw, regionów, itp. oraz różnych sposobów, w których działają i rozwijają swoje społeczności i terytoria. Z biegiem lat, władze lokalne i regionalne okazały i nadal udowodnić, że poprzez kontakt, współpracę i wymianę najlepszych praktyk, liderów lokalnych i regionalnych są w stanie lepiej stawić czoła wyzwaniom i utorować drogę do lepszej przyszłości. Jako najstarszy i najszerszy organizacji władz lokalnych i regionalnych w Europie, reprezentujących 54 krajowe stowarzyszenia samorządów lokalnych i regionalnych w 40 krajach Europy, Rada Gmin i Regionów Europy (CEMR) jest dumny działać jako ich głos, wzywając do prawdziwe uznanie ich roli w Europie, od wybrzeża Atlantyku do Morza Kaspijskiego. Chcielibyśmy podziękować CEMR stowarzyszeń członkowskich, którzy przyczynili się do tej publikacji, której jesteśmy pewni, że z kolei przyczyni się do zwiększenia naszego zrozumienia lokalnych i regionalnych struktur w Europie, a tym samym pomóc w utworzeniu prawdziwego partnerstwa pomiędzy wszystkimi szczeblami władzy na lepsze Europejskie rządy.

W 1951 roku, grupa burmistrzów stworzony ówczesnej Rady Gmin (CEM). Większość z nich walczyła w czasie wojny, który zakończył się zaledwie sześć lat wcześniej i widział ich gminy i ich mieszkańcy płacą straszliwą cenę w wyniku konfliktu w długiej i krwawej.Ruch miast partnerskich rozpoczął wkrótce potem, z namiętnym poparcie burmistrzów i obywateli, którzy ślubowali, że Europa nigdy nie powinny być ponownie rozdarta przez wojnę. Większość kontaktów partnerskich między miastami były z krajów, które do niedawna były podzielone przez wojnę.Promowanie tego nowego ruchu bliźniaczej był jednym z głównych priorytetów Rady Gmin w 1951 roku, a 1950 roku zobaczył ogromny wzrost liczby i zakresu kontaktów partnerskich. Dzisiaj te burmistrzów można nazwać przodkowie Unii Europejskiej. Ich celem w powstaniu Rady Gmin było stworzenie jedności, ciche Europie, opartego na zasadach lokalnych i regionalnych samorządów i tworzone i jej obywateli, miast, miasteczek i wsi

Narodziny demokracji lokalnej
Podczas pierwszego Zgromadzenia Ogólnego Rady Gmin w 1953 roku, wybrany lokalnych przedstawicieli wielu państw europejskich przyjęła Europejską Kartę Wolności Lokalnych. Po raz pierwszy, tekst przyjęty przez lokalnych polityków, wypisanym na prawa wsi europejskich, gmin, miast i miasteczek vis-à-vis rządów krajowych.Fakt, że ci wybrani przedstawiciele z różnych krajów europejskich udało się uzgodnienie tekstu obejmującego praw swoich gmin Gdziekolwiek w Europie wykazało, że mimo wszystkich naszych różnic historycznych, kulturowych i politycznych, lokalni przedstawiciele wszystkich twarzy te same obawy i problemy. Ponad trzydzieści lat później, Rada Europy przyjęła Europejską Kartę Samorządu Terytorialnego, który był mocno zainspirowany Karty CEM w Lokalnych Wolności i jest obecnie ratyfikowana przez 45 z 47 członków Rady Europy państw. W 1984 roku władze regionalne CEMR zadowoleniem, stając się Rada Gmin i Regionów Europy (CEMR) oraz w roku 1989, wraz z upadkiem muru berlińskiego, zaczął się kierować na wschód co znacznie rozszerzając swoje członkostwo i pomoc Środkowej i Wschodniej, gmin i regionów powrócić do demokracji.

CEMR dzisiaj na lepsze jutro
Dziś CEMR jest najszersza organizacja reprezentująca europejskich władz lokalnych i regionalnych. Jej członkami są 54 krajowe stowarzyszenia gmin i regionów z 40 krajów europejskich, reprezentujących ponad 100 000 władz lokalnych i regionalnych. Nasza siła opiera się na ścisłej współpracy między Sekretariatem Generalnym, w oparciu zarówno w Brukseli i Paryżu, eksperci z naszych organizacji członkowskich i aktywnych polityków lokalnych i regionalnych. Wspólnie opowiadamy prawdziwe partnerstwo między wszystkimi podmiotami europejskiego zarządzania oraz stosowania zasady pomocniczości-sprawach, które powinny być obsługiwane przez najniższy i najmniej scentralizowany organ. Także promowanie dobrych praktyk w zakresie samorządności i wspieranie wymiany doświadczeń między naszymi krajowych stowarzyszeń oraz władz lokalnych i regionalnych. Ponadto CEMR nadal odgrywać kluczową rolę w angażowaniu obywateli w projekcie europejskim, poprzez partnerstwo miast i rozwoju prawdziwego obywatelstwa europejskiego. Inne obszary działalności obejmują zatrudnienie, równość szans, energia, środowisko, społeczeństwo informacyjne, miejskie i wiejskie warunki, polityka regionalna, sprawy społeczne, transportu i usług publicznych. CEMR jest również zaangażowany w Porozumienie Burmistrzów (www.eumayors.eu) Europejski ruch władz lokalnych i regionalnych dopuszczających się do zwiększenia efektywności energetycznej i wykorzystania odnawialnych źródeł energii na ich terytoriach. Wreszcie, CEMR jest europejska sekcja Światowej Organizacji Zjednoczonych Miast i samorządów lokalnych (UCLG) i wspiera międzynarodową współpracę zdecentralizowaną poprzez własne sieci i poprzez Platformy (www.platformadev.eu), Europejska Platforma władz lokalnych i regionalnych na rzecz rozwoju.



Polska jest państwem jednolitym składzie gmin (Gminy), powiatów (powiaty) i regiony (województwa-województwo).
Rada gminy (rada Gminy) składa się z radni wybierani w powszechnych wyborach bezpośrednich na czteroletnią kadencję. Oprócz swoich uprawnień prawodawczych, Rada głosuje z budżetu gminy i określa lokalne podatki. Rada jest podzielona na prowizji odpowiedzialny za przygotowanie i realizację decyzje podejmowane przez radę gminy. Członkowie prowizje są wybierani przez i spośród miejskich radnych. Burmistrz (wójt w gminach wiejskich, Burmistrz w miejskimi i Prezydent Miasta w miastach powyżej 100 000 mieszkańców) jest władza lokalna singiel organ wykonawczy. On / ona jest wybierany w bezpośrednich, powszechnych wyborach na czteroletnią kadencję i oficjalnie reprezentuje gminy.
Szef administracji miejskiej (sekretarz Gminy) jest powoływany przez burmistrza. On / ona może działać w imieniu burmistrza, szczególnie jeśli chodzi o
organizacja pracy Urzędu Miasta i do zarządzania zasobami ludzkimi.
 Kompetencje:
 Transport publiczny
 Opieka społeczna
 Obudowa
 Środowisko
Kultura 
 Przedszkola i szkolnictwo podstawowe

Uwaga: W Polsce, 65 gmin miejskich mają specjalny status (patrz poniżej), w którym są one odpowiedzialne za kompetencji zazwyczaj wykonywanych przez powiatów.Miasto stołeczne Warszawa, które jest podzielone na 18 dzielnic, również ma ten specjalny status, a więc wykonuje kompetencje zarówno gmina i powiat.


County Council (Rada Powiatu) składa się z członków wybieranych w wyborach powszechnych na czteroletnią kadencję. Ten obradujący Zgromadzenie wyznacza
Członkowie komitetu wykonawczego, jak również na czele powiatu.
Rada Wykonawcza (zarzad Powiatu) składa się z szefa powiatu i jego / jej deputowanych wybieranych przez i spośród radę powiatu na okres czterech lat. Organ ten jest odpowiedzialny za wdrażanie decyzji rady.Szef powiatu (starosta) jest wybierany na czteroletnią kadencję przez radę powiatu. On / ona oficjalnie reprezentuje powiat i jest wspierana przez jego / jej zastępców.

 Kompetencje:
 budowę i konserwację dróg
 Szkolnictwo
 Ochrona ludności
 Środowisko
 Zatrudnienie
 Zdrowie

County Council (fylkestinget) składa się z radnych wybieranych w systemie proporcjonalnym na okres czterech lat. Jest regionu organ ustawodawczy i jest odpowiedzialny za kwestie budżetowe, powiatu finansowych i planowania.Komitet wykonawczy (fylkesutvalget) składa się z członków mianowanych przez i spośród radę powiatu i spotyka się co najmniej raz w miesiącu. Podobnie jak gminy komitetu wykonawczego, przygotowuje decyzje w sprawie budżetu powiatu, roczne sprawozdanie finansowe i podatki.Komitet Wykonawczy podejmuje decyzje w sprawach mniej ważnych lub bardziej pilne i monitoruje administracji realizacji decyzji politycznych.

Hrabstwo burmistrz (fylkesordfører) jest wybierany przez radę powiatu wśród członków komitetu wykonawczego na czteroletnią kadencję. On / ona kieruje zarówno County Council i Komitetu Wykonawczego oraz reprezentuje powiat.
 Kompetencje:
 Rozwój gospodarczy
 Szkolnictwo wyższe
 Środowisko
 Zatrudnienie
 Polityka społeczna
 Regionalny Zarząd Dróg


znalazlam tylko tyle informacji :) Pozdrawiam :)
(2012-11-15 11:59:14) cytuj
  • żądna wiedzy
  • pomocna
  • aktywistka
  • blogerka
  • dokumentalistka
  • doświadczona
marcelkaaa07
Jesteś wielka ! TO chociąż częśc z teog co potrzebuje :) Moze uda Ci sie znalezc typowo organy stanowiace i wykonawcze ? Dizewczynki mam przeziebione i nie wyrabiam :(
(2012-11-15 12:04:30) cytuj
  • żądna wiedzy
  • pomocna
  • aktywistka
  • blogerka
  • dokumentalistka
  • doświadczona
emi2989
Jesteś wielka ! TO chociąż częśc z teog co potrzebuje :) Moze uda Ci sie znalezc typowo organy stanowiace i wykonawcze ? Dizewczynki mam przeziebione i nie wyrabiam :(
nie wiem czy znajde czas ale jak cos to poszukam ;) zaraz z malym na spacer lece ;) pozdrawiam :)
(2012-11-15 13:09:08) cytuj
  • żądna wiedzy
  • pomocna
  • aktywistka
  • blogerka
  • dokumentalistka
  • doświadczona
emi2989
Wielość podmiotów

W Europie, kilka rodzajów władz są za nadzorowanie wdrażania prawodawstwa nadawczej. Broadcasting regulacja zazwyczaj obejmuje prawo do nadawców licencyjnych, do monitorowania, czy nadawcy wypełniają swoich obowiązków, oraz do nakładania sankcji, jeśli nie wywiązują się z tych obowiązków. Do tych tradycyjnych funkcji tych organizacji i koordynowaniu krajobraz nadawcze mogą być dodawane.

Broadcasting regulacje mogą być wykonywane przez organy administracji rządowej lub przez sądy (np. w kwestiach dotyczących ochrony praw podstawowych). Ponadto, w niektórych krajach, np. w Wielkiej Brytanii i Niemczech, nadawcy publiczni mogą podlegać formie samoregulacji. Jednak najczęściej formą organizacji w Europie, które jest niezależne od organu regulacyjnego, który charakteryzuje się tym, że nie jest zintegrowana w strukturze administracji państwowej, i że posiada urządzenie, które nie ma żadnego innego ciało dyspozycji . Generalnie wzrost niezależnych organów regulacyjnych zbiegło się ze spadkiem monopoli publicznych usług w 80-tych.
Zadania i uprawnienia organów regulacyjnych

Jak wspomniano powyżej, punkt wspólny dla wszystkich krajów jest to, że tylko z wyjątkami jak Luksemburg, mają nadane regulacji nadawanie niezależnych organów regulacyjnych. Jednakże duże różnice można znaleźć w zakres ich kompetencji, uprawnień i struktury.
W zakresie kompetencji

Zdecydowana większość krajów europejskich - co najmniej - dwa odrębne organy regulacyjne odpowiednio kierujące regulacji nadawania i telekomunikacji. Jednak niektóre kraje, takie jak Włochy z Autorità per le garanzie nelle comunicazioni i Wielkiej Brytanii z Ofcom teraz jeden organ regulacyjny, którego mandat obejmuje zarówno nadawanie i telekomunikacyjnej. Jest to również miejsce w przypadku Bośni i Hercegowiny, Finlandii, Węgier i Słowenii.
Podczas gdy większość organów regulacyjnych w Europie regulują zarówno sektora publicznego i prywatnego (np. francuski Conseil Supérieur de l'Audiovisuel lub holenderski Commissariaat voor de Media), inne, takie jak niemiecki Landesmedienanstalten tylko właściwy dla regulacji prywatnych nadawców.
W zakresie uprawnień

Trzy podstawowe kategorie uprawnień może być określony: podawanie sektorze nadawczym (nagroda np. koncesji na nadawanie), nadzorującego (np. monitorowania programu) i tworzenia przepisów funkcje (np. kodeksy postępowania). Tutaj znowu różnorodność kompetencji organów regulacyjnych mogą być zauważył na. Na przykład, większość władzom uprawnienia do udzielenia pozwoleń, ale niektóre mogą wydawać zalecenia skierowane do Ministerstwa. Moc sporządzanie wiążących reguł, które jest powszechne w systemach anglosaskich nie jest również wspólne dla wszystkich organów regulacyjnych w Europie.
Strukturalnie

Wielka różnorodność można zaobserwować w odniesieniu do struktury organów regulacyjnych. W państwach federalnych, takich jak Niemcy czy Belgia, nadawanie jest w gestii krajów związkowych, tworząc wiele regionalnych organów regulacyjnych.
Pod względem zatrudnienia

W sposób oczywisty, liczbę zatrudnionych w odpowiednich organów regulacyjnych zmienia się znacznie w zależności od wielkości i kraju mediów krajowym (od około. 10 najmniejszych do około 1000 jednostek na największe).

W kontekście globalizacji i konwergencji, potrzebę większej współpracy między europejskimi organami regulacyjnymi został wyróżniony wielokrotnie.
Ustanowiony w kwietniu 1995 r. na Malcie, Europejska Platforma Organów Regulacyjnych ma na celu stworzenie forum:

do nieformalnej dyskusji i wymiany poglądów między urzędami regulacji w dziedzinie nadawania;

do wymiany informacji na temat wspólnych problemów krajowych i europejskich nadawców regulacji;

do dyskusji na temat praktycznych rozwiązań problemów prawnych dotyczących wykładni i stosowania przepisów dotyczących nadawania programów.

Zamiast prowadzenia krajowych dyrektyw lub działając jako trybuna wspólnych deklaracji, EPRA zapewnia otwartą platformę dla dyskusji na temat różnych istotnych tematów do regulatorów.

Do tej pory 53 organy regulacyjne w Europie stały się członkami EPRA. Komisja Europejska, Rada Europy, Europejskie Obserwatorium Audiowizualne oraz Biuro OBWE ds. wolności mediów stoją obserwatorów Platformy.
EPRA posiada dwa spotkania roku na zaproszenie organu regulacyjnego, zazwyczaj jeden na wiosnę, a druga jesienią. Następne posiedzenie zaplanowano na EPRA 28-30 listopada w Jerozolimie, na zaproszenie II Urzędu ds. Radia i Telewizji (SATR).

Sekretariat EPRA siedzibą w Strasburgu (Francja) i jest prowadzone przez Europejskie Obserwatorium Audiowizualne.

EPRA Board Association, stowarzyszenie non-profit na mocy prawa Alzacji, jest odpowiedzialny za administrowanie i prawnie reprezentujących EPRA w swojej codziennej działalności. Stowarzyszenie jest zarejestrowane w sekretariacie Stowarzyszenia do Sądu Pierwszej Instancji w Strasburgu.
(2012-11-15 20:09:53) cytuj
  • żądna wiedzy
  • pomocna
  • aktywistka
  • blogerka
  • dokumentalistka
  • doświadczona
queen
Praca potrzeba do żaka wlkp? Masz z p.Urszulą?
(2012-11-15 20:18:21) cytuj
  • żądna wiedzy
  • pomocna
  • aktywistka
  • blogerka
  • dokumentalistka
  • doświadczona
queen
Dokładnie.
Kurde nic nie moge znaleźć na ten temat a nie mam napisanego ani jednego zdania totalna masakra ten temat

Podobne pytania